انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه پیام نور کرج

انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه پیام نور کرج

انجمن  علمی زبان و ادبیات فارسی

با سلام
به وبلاگ انجمن علمی ادبیات و زبان فارسی دانشگاه پیام نور کرج خوش آمدید.

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است


 

تصمیم هیئت داوران مبنی براهدای جایزه بین المللی «من بوکر»به خانم لیدیا دیویس در سال گذشته، نشان می دهد رفته رفته، طوفان سبک داستان کوتاه جهان ادبیات را در بر خواهد گرفت.
به گزارش خبر گزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تلگراف، هنگامی که پیروزی دیویس با جایزه نوبل ادبی یک نویسنده داستان کوتاه کانادایی به نام آلیس مونرو همراه شد، مردم ناگهان متوجه جریان جدیدی در دنیای ادبیات شدند.

با این حال، رنسانس ادبی داستان کوتاه، هنگامی تایید شد که جورج ساندرز آمریکایی، به خاطر داستانی به نام دهم دسامبر (Tenth of December)، جایزه افتتاحیه فولیو (Folio Prize) را از آن خود کرد. داستان‌های کوتاه ساندرز ناگهان در لیست پرفروش ترین‌ها قرار گرفت و به این ترتیب او در دنیای داستان کوتاه نویسان وارد شد.

ساندرز، مونرو و دیویس نخستین داستان کوتاه نویسانی نیستند که در این جریان بزرگ مورد تحسین واقع شده‌اند. جان چیور، در سال 1979 به خاطر داستان "چخوفی از حومه‌های شهر" جایزه ادبی پولیتزر را از آن خود کرد. جومپا لاهیری، در سال 2000 نیز همین جایزه را به خاطر اولین مجموعه داستان کوتاه خود به نام "مترجم دردها" به خانه برد اما از زمانی که داستان کوتاه چنین ارزش گذاری و ستایش مکرر و روبه رشدی را تجربه می کند، زمان زیادی نگذشته است.

در حالی که جوایز بزرگ ادبی، علاقه به داستان های کوتاه را در میان کتاب خوانها ایجاد
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۱