انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه پیام نور کرج

انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه پیام نور کرج

انجمن  علمی زبان و ادبیات فارسی

با سلام
به وبلاگ انجمن علمی ادبیات و زبان فارسی دانشگاه پیام نور کرج خوش آمدید.

کلاس داستان نویسی

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱ ب.ظ

با  عرض سلام خدمت تمامی علاقمندان و بازدید کنندگان وبلاگ دانشگاه پیام نور مرکزی کرج و تشکر از همه شما عزیزان ، به درخواست تعدادی از شما دوستان  که خواسته بودید گزارشی از وضعیت کلاس های داستان نویسی بدهم بر این سبب برآمدم و مختصر توضیح و اطلاع در رابطه با این موضوع در اختیار شما بزرگواران میگذارم .


جلسه ی دهم کلاس داستان نویسی :


در این جلسه استاد عزیز سرکار خانم «جهرمی» مبحث طرح داستان را به پایان رسانیدند و مبحث نحوه شروع داستان نویسی،اصل داستان نویسی  و مقدمه چینی های حرفه ای را  آغاز نمودند و تکالیفی را برای تمرین بیشتر موارد توضیح داده شده  به عهده علاقمندان این حرفه گذاشتند که باعث پیشرفت روز افزون نویسندگان میشود و عزیزانی که همت  کرده تا این مرحله در تمامی جلسات شرکت نموده اند هر روز یک گام به سمت یک نویسنده ی حرفه ای  نزدیک می شوند.

دانشجویان علاقمند تا کنون با تمرینات زیادی از قبیل :

1. خوب دیدن

2. خوب شنیدن

3. خوب تفکر کردن

4. مطالعه به سبک حرفه ای 

5. نوشتن به سبک حرفه ای

6. درک بهتر مسائل

7. استفاده بهتر و دقیقتر از موقعیت های مختلف ادراکی .

8. گسترش دایره ی واژگان

9. درک عمیقتر احساسات و وقایع روزمره

10. و همچنین تقویت دید شاعرانه و ثبت لحظات بی نظیر عاطفی،انسانی و طبیعی ... مانند یک عکاس و ده ها تمرین دیگر آشنا شده اند که هر کدامشان جذابیت ها و تاثیرات بسیار مثبتی نه فقط  تنها در روند نویسندگی بلکه تاثیرات بسیار مثبت تری در روحیات و تفکرات علاقمندان و فعالان این رشته نهاده است .

تکالیف از قبیل نوشتن طرح داستانهایی است که «استاد جهرمی» از دانشجویان میخواهند که مطالعه کنند ونظرات و نقدهایی در رابطه با آنها بنویسند و همچنین طرح هایی که دانشجویان خلاق با خلاقیت های شخصی خود می نویسند و در اختیار استاد قرار می دهند و یا به دلخواه خود در حضور دانشجویان دیگر می خوانند و نقد انها را میشنوند . استاد نوشته های دانشجویان را مورد مطالعه و بررسی دقیق و حرفه ای قرار میدهند و نقد میکنند که البته راهنمایی های ارزنده ی استاد باعث پیشرفت نحوه نگارش و تجربیات دانشجویان می شود .

در جلسات بعدی توضیحات بیشتری ذکر خواهم کرد.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۲)

۰۴ آذر ۹۳ ، ۱۲:۴۱ مارال قنبری
بسیار عالی
۰۱ آذر ۹۳ ، ۱۵:۱۹ سمیه امیرحسنی
سلام
 
ممنون که مطالب رو در سایت می گذارید

پاسخ:
سلام خانم امیر حسینی عزیز ممنون که مطالب را دیدید و از تغییر برنامه ها بنده را مطلع نمودید.
سپاس سپاس سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی